MENY

Ledige stillinger ved Lesesenteret

  • Førsteamanuensis i lesevitenskap, utdanningsvitenskap eller spesialpedagogikk.

    Vi søker etter førsteamanuensis med doktorgrad eller tilsvarende kompetanse innenfor fagområdet og høy kompetanse og erfaring innenfor ett eller flere av følgende felt:

    • lesing og literacy i skolen
    • prøveutvikling
    • skolebasert kompetanseutvikling
    • begynneropplæring i lesing og skriving
    • lese- og skrivevanskeproblematikk
    • språkarbeid og lesing i barnehagen

    Søkere med doktorgrad innenfor lesevitenskap, litteratur, utdanningsvitenskap, psykologi eller spesialpedagogikk foretrekkes, men søkere med spesialisering innenfor nærliggende områder kan også være aktuelle kandidater.

    Les mer og søk på stillingen.

  • Forskningsassistenter i Two Teachers-prosjektet

    Er du glad i å jobbe med barn og ønsker erfaring innen skoleforskning? I vår kan du få bli med oss på kartleggingsarbeidet. Vi søker forskningsassistenter som har fullført eller påbegynt utdanning som barnehagelærer, lærer eller innenfor psykologi.

     

     

    Les mer og søk på stillingen.

  • Prosjektmedarbeider for utvikling av nasjonale kartleggingsprøver - 50 %

    Lesesenteret søker etter prosjektmedarbeider for utvikling av nasjonale kartleggingsprøver. Dette er en 50 % stilling fra april 2019 til desember 2021. 

    Som prosjektmedarbeider på prøvefeltet vil du være en del av arbeidsgruppen som skal utvikle nye kartleggingsprøver i lesing for 1. og 3. trinn. Formålet med kartleggingsprøvene i lesing er å finne frem til elever som står i faresonen for å utvikle vansker med lesing og skriving.

    Hovedoppgaver til stillingen er:

    • bistå i utarbeidelse av kartleggingsprøvene og tilhørende veiledningsverktøy i et nært samarbeid med praksisfeltet
    • bidra med prosjektstøtte og koordinering

     

    Vi søker en medarbeider med følgende kvalifikasjoner:

    • høyere utdanning, fortrinnsvis på mastergradsnivå innenfor et relevant fagområde (for eksempel spesialpedagogikk, utdanningsvitenskap, lesevitenskap, norsk). Utdanningskravet kan kompensers med allsidig relevant praksis og omfattende etter- og videreutdanning
    • solid faglig kompetanse og relevant erfaring innenfor ett eller flere av følgende områder: begynneropplæring i lesing, prøveutvikling, lesekartlegging, lese- og skriveutvikling, lese- og skrivevanskeproblematikk
    • svært gode kommunikasjonsevner på norsk, både muntlig og skriftlig

    Les mer og søk på stillingen.